De laatse week van mijn stage op de kinderafdeling :(

17 april 2020 - Paramaribo, Suriname

Dag 1

Op de eerste dag voelde ik me meteen thuis. Ik mocht meteen een baby zelfstandig verzorgen en voeden wat ik heel leuk vind wat ja baby's zijn leuk. Op die dag zelf kwam er een meisje van 12 jaar binnen met obstipatie kon amper zelf lopen, vond het wel erg zielig voor haar. Hier in Suriname geven ze een colex maar ze maken zelf de vloeistof en dat ik namelijk zeep, water en olie dit was ook weer een ervaring voor mij want in Nederland is het meestal al klaar. Later op de dag mocht ik zelfstadig met de ambulance een kindje van de dialyse halen, wat natuurlijk ook heel leuk was.

Dag 2

Op deze dag stond ik op de couveuse hier was het ECHT leuk want BABY'S. Heb hier geleerd hoe ik baby's voeding moet geven via een maagsonde verder is er niet echt iets gebeurd die dag behalve met baby's knuffelen.

Dag 3

Deze mocht ik op de IC gestaan want heel leuk was. Ik mocht mijn eerste maagsonde inbrengen het was verrassend makkelijk. Ik vond het wel om de baby's zo te zien allemaal aan kabels en dan soms ineens wegvallen dat vond ik wel verschrikkelijk om te zien. richting einde van de dag ben ik weer naar de couveuse gegaan omdat mijn baby die ik verzorgde naar de couveuse  mocht.

Dag 4

Mijn laatse stage dag heb ik gekozen om weer op de couveuse te staan. Hier ben ik echt verliefd geworden op een baby dat ik hem bijna mee wilde nemen :) heb flink nog geknuffeld met de baby en heb mijn 2e maagsonde ingebracht.

zon

c