Laatste week op obstetrie - 2

14 februari 2020 - Paramaribo, Suriname

Hallo allemaal!

We hebben deze week onze laatste week op de afdeling obstetrie gehad. Beide hebben we dit keer verschillende ervaringen meegemaakt.

Zarifa:

Deze week heb ik geleerd hoe het allemaal te werk gaat in de behandelkamer. In de behandelkamer worden medicijnen opgeslagen en uitgezet voor de patiënten. Ook worden hier bepaalde verpleegtechnische handelingen gedaan. Het is me opgevallen dat ze geen datum op de medicatie zetten die ze nieuw geopend hebben.

Verder heb ik meegekeken met het wassen van de baby's en heb ik ze vervolgens zelfstandig gewassen. Ik heb ook meegekeken hoe de cervix lengte meten en hoe ze een cervix kweek afnemen.
Zelf heb ik bij een patiënt een infuus ingebracht, dit lukte in 1x goed. Had ik zelf niet verwacht maar gelukkig😁. Vervolgens de naald gespoeld met Nacl en daarna vloesistof toegediend.

Later in de week heb ik nog een infuus mogen zetten. Hier moest ik wel even zoeken naar het bloedvat, maar dit kwam omdat mw. rollende aders heeft. Na een keertje de naald wat opschuiven zat het goed, daarna de naald gespoeld met Nacl en vervolgens morfine aangesloten.

Deze week heb ik verder nog geleerd hoe je de artsenvistie moet doen en  mocht ik vervolgens ook een zaal voordragen  tijdens de artsenvistie.
Ook ik start maandag op de verloskamers!

Als jullie nog meer van onze ervaring willen zien, kunnen jullie ons ook volgen op https://www.youtube.com/channel/UC7i4F5mfSEqnsN0J95q1tVQ?view_as=subscriber

1. Gisela Van Eijk:
    17 februari 2020
    Super
  2. Jacqueline schepers:
    18 februari 2020
    Je hebt talent zarifa
    Succes met de bevallingen aankomende week
    Wordt heel bijzonder denk ik